Naast beveiligers bieden we ook gastheren en gastvrouwen aan. Deze security hosts bepalen de eerste indruk die een klant of bezoeker heeft tijdens zijn bezoek aan een bedrijf. Een security host moet daarom hét visitekaartje zijn en altijd handelen vanuit een servicegedachte. Door onze ervaring in de winkelbeveiliging weten we als geen ander wat gastheerschap inhoudt. Een goede verzorging, open uitstraling en proactieve houding zijn hierbij belangrijk.
Alle security hosts zijn goed getraind met een oog op veiligheid. Ze krijgen verschillende trainingen aangeboden om zich verder te ontwikkelen. Een van de trainingen die deze hosts ontvangen is de profiling in retail. Deze training gaat dieper in op het werken vanuit een servicegedachte en het leveren van een positieve bijdrage aan de klantbeleving. Tegelijkertijd leren de hosts om klanten in een winkel te profilen, afwijkend gedrag te melden en service bij poortalarmen te verlenen.
De security hosts kijken door de bril van een winkelbeveiliger naar bezoekers en naar winkelend publiek. Security hosts kunnen los ingezet worden, bij bijvoorbeeld balie- of receptiewerk. Maar vaak werken ze samen met een MAATbeveiliger in de buurt. Dit is een krachtige combinatie.
Samen met een beveiliger proberen ze actief derving tegen te gaan. Waar de bevoegdheden van gastheren en gastvrouwen stoppen, is er een beveiliger in de buurt om het over te nemen. Hiervoor is het belangrijk dat ook de security hosts kennis hebben van de werkwijze van winkelcriminelen, zodat ze vroegtijdig kunnen signaleren, voorkomen en eventueel alarmeren.